{"id":27375,"date":"2020-06-19T07:15:39","date_gmt":"2020-06-19T07:15:39","guid":{"rendered":"http:\/\/www.fragmenta.cat\/dialogal\/?p=2750"},"modified":"2022-07-19T12:11:11","modified_gmt":"2022-07-19T10:11:11","slug":"la-sort-de-lescola","status":"publish","type":"article","link":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/es\/dialogal\/article\/la-sort-de-lescola\/","title":{"rendered":"La sort de l'escola"},"content":{"rendered":"
Les necessitats educatives m\u00e9s rellevants no les ha d\u2019afrontar qui acaba d\u2019arribar; som les persones m\u00e9s veteranes les que hem d\u2019assumir els reptes m\u00e9s grans.<\/p>\n
Ara ja fa una colla d\u2019anys, vaig participar en una trobada de persones relacionades amb el m\u00f3n de l\u2019escola, amb ensenyants i tamb\u00e9 membres dels ajuntaments: regidors i t\u00e8cnics. De la trobada me\u2019n va quedar un bon regust. Quan vaig tornar a l\u2019escola i em van demanar que expliqu\u00e9s com havia
\nanat, em va sortir dir que les escoles ten\u00edem sort. Aquesta paraula havia sortit en moltes de les exposicions i xerrades que s\u2019havien anat fent. Molt sovint, en donar les dades del context de l\u2019escola i del municipi, la persona que ho exposava havia dit: \u00abnosaltres estem de sort perqu\u00e8 som una escola petita\u2026\u00bb, o \u00abnosaltres estem de sort perqu\u00e8 som una escola de barri\u2026\u00bb, o \u00abnosaltres estem de sort perqu\u00e8 la nostra ciutat \u00e9s prou gran\u2026\u00bb.<\/p>\n
Jo tamb\u00e9, quan vaig anar a la trobada, estava conven\u00e7ut que nosaltres ten\u00edem una gran sort.<\/p>\n
L\u2019acollida de mestres<\/strong><\/p>\n Una de les caracter\u00edstiques generals de les escoles \u00e9s la rotaci\u00f3 de mestres: les plantilles tenen una estabilitat relativa i, a voltes m\u00e9s i d\u2019altres menys, cada inici de curs hi ha alguna incorporaci\u00f3. Ara \u00e9s l\u2019hora de triar curs i cicle: ens calen bons equips i, per tant, cal que tothom s\u2019hi trobi a gust. No sempre \u00e9s una feina f\u00e0cil, per\u00f2 sentir que formes part de les decisions et fa coneixedor de les dificultats i corresponsable dels acords. I si l\u2019honestedat presideix el debat, les necessitats educatives m\u00e9s rellevants dif\u00edcilment les ha d\u2019afrontar qui acaba d\u2019arribar; som les persones m\u00e9s veteranes les que hem d\u2019assumir els reptes m\u00e9s grans.<\/p>\n Si en comen\u00e7ar el setembre no hi ha els cursos distribu\u00efts, tampoc no hi ha els horaris fets. L\u2019elaboraci\u00f3 de l\u2019horari de les aules, l\u2019horari dels cicles i l\u2019horari dels mestres \u00e9s un altre moment en qu\u00e8 han de tornar a confluir, ara cada cop amb m\u00e9s sentit, la nostra experi\u00e8ncia, les nostres capacitats i habilitats, i les nostres prefer\u00e8ncies i aficions. Un altre cop tots som corresponsables de les decisions preses. Aix\u00f2 ens fa m\u00e9s coneixedors a tots del que arriba a costar quadrar el cercle i del fet que no existeix l\u2019horari perfecte, almenys amb les condicions actuals pel que fa al nombre de mestres a l\u2019escola.<\/p>\n","protected":false},"featured_media":27139,"template":"","tags":[207,106],"seccio":[59],"acf":[],"yoast_head":"\n
\nLa primera reuni\u00f3 de setembre la dediquem a presentar-nos. Tots: antics i coneguts i les noves incorporacions. Intentem crear un clima de confian\u00e7a per parlar, m\u00e9s enll\u00e0 de la nostra experi\u00e8ncia educativa, de les nostres capacitats i prefer\u00e8ncies, i tamb\u00e9 d\u2019aspectes m\u00e9s personals. \u00c9s una trobada que es viu diferent segons el car\u00e0cter de cadasc\u00fa i les seves reserves, per\u00f2 que afrontem amb les habilitats comunicatives que ens caracteritzen als mestres i a les mestres. No gaire estona despr\u00e9s, aquesta experi\u00e8ncia comunicativa va prenent rellev\u00e0ncia, perqu\u00e8, a partir del que hem compartit, es plantegen les necessitats de l\u2019escola i com ens sembla que les hem d\u2019afrontar.<\/p>\n