{"id":27375,"date":"2020-06-19T07:15:39","date_gmt":"2020-06-19T07:15:39","guid":{"rendered":"http:\/\/www.fragmenta.cat\/dialogal\/?p=2750"},"modified":"2022-07-19T12:11:11","modified_gmt":"2022-07-19T10:11:11","slug":"la-sort-de-lescola","status":"publish","type":"article","link":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/es\/dialogal\/article\/la-sort-de-lescola\/","title":{"rendered":"La sort de l'escola"},"content":{"rendered":"

Les necessitats educatives m\u00e9s rellevants no les ha d\u2019afrontar qui acaba d\u2019arribar; som les persones m\u00e9s veteranes les que hem d\u2019assumir els reptes m\u00e9s grans.<\/p>\n

Ara ja fa una colla d\u2019anys, vaig participar en una trobada de persones relacionades amb el m\u00f3n de l\u2019escola, amb ensenyants i tamb\u00e9 membres dels ajuntaments: regidors i t\u00e8cnics. De la trobada me\u2019n va quedar un bon regust. Quan vaig tornar a l\u2019escola i em van demanar que expliqu\u00e9s com havia
\nanat, em va sortir dir que les escoles ten\u00edem sort. Aquesta paraula havia sortit en moltes de les exposicions i xerrades que s\u2019havien anat fent. Molt sovint, en donar les dades del context de l\u2019escola i del municipi, la persona que ho exposava havia dit: \u00abnosaltres estem de sort perqu\u00e8 som una escola petita\u2026\u00bb, o \u00abnosaltres estem de sort perqu\u00e8 som una escola de barri\u2026\u00bb, o \u00abnosaltres estem de sort perqu\u00e8 la nostra ciutat \u00e9s prou gran\u2026\u00bb.<\/p>\n

Jo tamb\u00e9, quan vaig anar a la trobada, estava conven\u00e7ut que nosaltres ten\u00edem una gran sort.<\/p>\n

L\u2019acollida de mestres<\/strong><\/p>\n

Una de les caracter\u00edstiques generals de les escoles \u00e9s la rotaci\u00f3 de mestres: les plantilles tenen una estabilitat relativa i, a voltes m\u00e9s i d\u2019altres menys, cada inici de curs hi ha alguna incorporaci\u00f3.
\nLa primera reuni\u00f3 de setembre la dediquem a presentar-nos. Tots: antics i coneguts i les noves incorporacions. Intentem crear un clima de confian\u00e7a per parlar, m\u00e9s enll\u00e0 de la nostra experi\u00e8ncia educativa, de les nostres capacitats i prefer\u00e8ncies, i tamb\u00e9 d\u2019aspectes m\u00e9s personals. \u00c9s una trobada que es viu diferent segons el car\u00e0cter de cadasc\u00fa i les seves reserves, per\u00f2 que afrontem amb les habilitats comunicatives que ens caracteritzen als mestres i a les mestres. No gaire estona despr\u00e9s, aquesta experi\u00e8ncia comunicativa va prenent rellev\u00e0ncia, perqu\u00e8, a partir del que hem compartit, es plantegen les necessitats de l\u2019escola i com ens sembla que les hem d\u2019afrontar.<\/p>\n

Ara \u00e9s l\u2019hora de triar curs i cicle: ens calen bons equips i, per tant, cal que tothom s\u2019hi trobi a gust. No sempre \u00e9s una feina f\u00e0cil, per\u00f2 sentir que formes part de les decisions et fa coneixedor de les dificultats i corresponsable dels acords. I si l\u2019honestedat presideix el debat, les necessitats educatives m\u00e9s rellevants dif\u00edcilment les ha d\u2019afrontar qui acaba d\u2019arribar; som les persones m\u00e9s veteranes les que hem d\u2019assumir els reptes m\u00e9s grans.<\/p>\n

Si en comen\u00e7ar el setembre no hi ha els cursos distribu\u00efts, tampoc no hi ha els horaris fets. L\u2019elaboraci\u00f3 de l\u2019horari de les aules, l\u2019horari dels cicles i l\u2019horari dels mestres \u00e9s un altre moment en qu\u00e8 han de tornar a confluir, ara cada cop amb m\u00e9s sentit, la nostra experi\u00e8ncia, les nostres capacitats i habilitats, i les nostres prefer\u00e8ncies i aficions. Un altre cop tots som corresponsables de les decisions preses. Aix\u00f2 ens fa m\u00e9s coneixedors a tots del que arriba a costar quadrar el cercle i del fet que no existeix l\u2019horari perfecte, almenys amb les condicions actuals pel que fa al nombre de mestres a l\u2019escola.<\/p>\n","protected":false},"featured_media":27139,"template":"","tags":[207,106],"seccio":[59],"acf":[],"yoast_head":"\nLa sort de l'escola - Fragmenta Editorial<\/title>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/www.fragmenta.cat\/article\/la-sort-de-lescola\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"es_ES\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"La sort de l'escola - Fragmenta Editorial\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Les necessitats educatives m\u00e9s rellevants no les ha d\u2019afrontar qui acaba d\u2019arribar; som les persones m\u00e9s veteranes les que hem d\u2019assumir els reptes m\u00e9s grans. Ara ja fa una colla d\u2019anys, vaig participar en una trobada de persones relacionades amb […]\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/www.fragmenta.cat\/article\/la-sort-de-lescola\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"Fragmenta Editorial\" \/>\n<meta property=\"article:publisher\" content=\"https:\/\/es-es.facebook.com\/FragmentaEditorial\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2022-07-19T10:11:11+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"https:\/\/www.fragmenta.cat\/wp-content\/uploads\/2020\/06\/ALTA-nena-1024x681.jpg\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:width\" content=\"1024\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:height\" content=\"681\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:type\" content=\"image\/jpeg\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:site\" content=\"@FragmentaEd\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Tiempo de lectura\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"3 minutos\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/www.fragmenta.cat\/article\/la-sort-de-lescola\/\",\"url\":\"https:\/\/www.fragmenta.cat\/article\/la-sort-de-lescola\/\",\"name\":\"La sort de l'escola - Fragmenta Editorial\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/www.fragmenta.cat\/#website\"},\"datePublished\":\"2020-06-19T07:15:39+00:00\",\"dateModified\":\"2022-07-19T10:11:11+00:00\",\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/www.fragmenta.cat\/article\/la-sort-de-lescola\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"es\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/www.fragmenta.cat\/article\/la-sort-de-lescola\/\"]}]},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/www.fragmenta.cat\/article\/la-sort-de-lescola\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Articles\",\"item\":\"https:\/\/www.fragmenta.cat\/article\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"La sort de l'escola\"}]},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/www.fragmenta.cat\/#website\",\"url\":\"https:\/\/www.fragmenta.cat\/\",\"name\":\"Fragmenta Editorial\",\"description\":\"Un altre lloc gestionat amb el WordPress\",\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/www.fragmenta.cat\/#organization\"},\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"https:\/\/www.fragmenta.cat\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":\"required name=search_term_string\"}],\"inLanguage\":\"es\"},{\"@type\":\"Organization\",\"@id\":\"https:\/\/www.fragmenta.cat\/#organization\",\"name\":\"Fragmenta Editorial\",\"url\":\"https:\/\/www.fragmenta.cat\/\",\"logo\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"es\",\"@id\":\"https:\/\/www.fragmenta.cat\/#\/schema\/logo\/image\/\",\"url\":\"https:\/\/www.fragmenta.cat\/wp-content\/uploads\/2022\/11\/descarga-1.png\",\"contentUrl\":\"https:\/\/www.fragmenta.cat\/wp-content\/uploads\/2022\/11\/descarga-1.png\",\"width\":224,\"height\":224,\"caption\":\"Fragmenta Editorial\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/www.fragmenta.cat\/#\/schema\/logo\/image\/\"},\"sameAs\":[\"https:\/\/es-es.facebook.com\/FragmentaEditorial\",\"https:\/\/twitter.com\/FragmentaEd\"]}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"La sort de l'escola - Fragmenta Editorial","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/article\/la-sort-de-lescola\/","og_locale":"es_ES","og_type":"article","og_title":"La sort de l'escola - Fragmenta Editorial","og_description":"Les necessitats educatives m\u00e9s rellevants no les ha d\u2019afrontar qui acaba d\u2019arribar; som les persones m\u00e9s veteranes les que hem d\u2019assumir els reptes m\u00e9s grans. Ara ja fa una colla d\u2019anys, vaig participar en una trobada de persones relacionades amb […]","og_url":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/article\/la-sort-de-lescola\/","og_site_name":"Fragmenta Editorial","article_publisher":"https:\/\/es-es.facebook.com\/FragmentaEditorial","article_modified_time":"2022-07-19T10:11:11+00:00","og_image":[{"width":1024,"height":681,"url":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/wp-content\/uploads\/2020\/06\/ALTA-nena-1024x681.jpg","type":"image\/jpeg"}],"twitter_card":"summary_large_image","twitter_site":"@FragmentaEd","twitter_misc":{"Tiempo de lectura":"3 minutos"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/article\/la-sort-de-lescola\/","url":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/article\/la-sort-de-lescola\/","name":"La sort de l'escola - Fragmenta Editorial","isPartOf":{"@id":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/#website"},"datePublished":"2020-06-19T07:15:39+00:00","dateModified":"2022-07-19T10:11:11+00:00","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/article\/la-sort-de-lescola\/#breadcrumb"},"inLanguage":"es","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/www.fragmenta.cat\/article\/la-sort-de-lescola\/"]}]},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/article\/la-sort-de-lescola\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Articles","item":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/article\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"La sort de l'escola"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/#website","url":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/","name":"Fragmenta Editorial","description":"Un altre lloc gestionat amb el WordPress","publisher":{"@id":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/#organization"},"potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/?s={search_term_string}"},"query-input":"required name=search_term_string"}],"inLanguage":"es"},{"@type":"Organization","@id":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/#organization","name":"Fragmenta Editorial","url":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/","logo":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"es","@id":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/#\/schema\/logo\/image\/","url":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/wp-content\/uploads\/2022\/11\/descarga-1.png","contentUrl":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/wp-content\/uploads\/2022\/11\/descarga-1.png","width":224,"height":224,"caption":"Fragmenta Editorial"},"image":{"@id":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/#\/schema\/logo\/image\/"},"sameAs":["https:\/\/es-es.facebook.com\/FragmentaEditorial","https:\/\/twitter.com\/FragmentaEd"]}]}},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/es\/wp-json\/wp\/v2\/article\/27375"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/es\/wp-json\/wp\/v2\/article"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/es\/wp-json\/wp\/v2\/types\/article"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/es\/wp-json\/wp\/v2\/media\/27139"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/es\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=27375"}],"wp:term":[{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/es\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=27375"},{"taxonomy":"seccio","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.fragmenta.cat\/es\/wp-json\/wp\/v2\/seccio?post=27375"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}