Júlia Bacardit. Periodista, escriptora i editora.
AMÈRICA DEL NORD
1. LA GENERACIÓ Z ABRAÇA LA RELIGIÓ
Segons un informe del Pew Research Center, els homes de la generació Z (nascuts entre el 1997 i el 2012) són més religiosos que els homes millennials i que… les dones de la seva generació. Van més a l’església que les generacions anteriors, tenen més interès a formar una família i procrear, i troben en l’Església una aprovació que perceben que se’ls ha negat. ¿Busquen l’escalf de la comunitat, després de la pandèmia i la despersonalització de les xarxes socials?
Els temps canvien, en molts aspectes. Si històricament les dones han tendit a ser més religioses que els homes, sembla que en l’actualitat aquests rols podrien intercanviar-se i que el canvi podria ser degut a la distància ideològica creixent entre els gèneres de la generació Z. També segons el Pew Research Center, el declivi cristià dels Estats Units, una constant de les últimes dècades, està retrocedint. I això no és tot: a dia d’avui, la Intel·ligència Artificial ja escriu sermons religiosos arreu del món i en diverses llengües. Alguns xatbots són BibleAI, QuranGPT o Buddhabot, i, per tant, les últimes tecnologies han irromput a l’islam, al cristianisme i al budisme.