Raimon Panikkar Pluralisme i interculturalitat
A cura de l'autor i de Milena Carrara Pavan. Coordinació de l'edició catalana: Jordi Pigem. Traduccions de Julia Argemí, Jordi Pigem, Anna Serra, Josep Torras, Dolors Ventós i Maria Verdaguer
Raimon Panikkar és, sens dubte, un dels pensadors que més ha contribuït a la reflexió sobre el pluralisme i la interculturalitat, uns conceptes que van molt més enllà de la mera tolerància, d’un relativisme banal o d’un multiculturalisme fàcil.
Malgrat la set de comprensió universal, Panikkar considera que no hi ha ni pot haver-hi una única perspectiva humana universal: hi ha invariants humanes, però no hi ha universals culturals. És a dir: tothom menja, és actiu i descansa, però el sentit que es dóna a l’aliment, a la feina i al repòs és molt diferent segons les cultures. I és que tota cultura humana representa d’una manera peculiar i limitada la possible gamma sencera de l’experiència humana en determinades condicions concretes. La persona pluralista fa falsos tots els absolutismes, tots els fanatismes i tots els reduccionismes.
Ressons:
-
26/08/2010 · VilaWebEs mor Raimon Panikkar als 91 anys
-
27/08/2010 · La VanguardiaEl filósofo de las tres religiones
-
27/08/2010 · El PeriódicoEntre la ley y la conciencia
-
27/08/2010 · La VanguardiaUn puente de luz
-
28/08/2010 · El PaísRaimon Panikkar: diálogo e interculturalidad
-
29/08/2010 · La VanguardiaFilosofía renovadora
-
04/09/2010 · Regió7.catRaimon Panikkar, el savi de Tavertet
-
07/09/2010 · El PeriódicoEn la muerte de Raimon Panikkar
-
09/09/2010 · Catalunya CristianaMor el filòsof i teòleg Raimon Panikkar
-
19/09/2010 · AvuiPanikkar, l'homenatge que no fou
-
25/09/2010 · El PuntL'altre Raimon
-
01/12/2010 · Actualidad bibliográfica de filosof...Ressenya de "Pluralisme i interculturalitat"
-
14/01/2011 · Manresainfo.catL'homenatge a Panikkar omple l'Auditori de la Plana de l'Om



