Tornar

Laia de Ahumada Monges

Un llibre de converses íntim i agosarat, que intenta trencar amb la imatge estereotipada que es té de les monges per acostar-nos a la riquesa i diversitat que viuen totes i cadascuna. Només una pregunta —«¿Quin és el teu desig profund?»— aboca totes les confidències i les fa totes diferents. Una pregunta rebuda en silenci i en silenci desgranada, teixida amb el fil de la memòria fins a abocar-la en un monòleg pausat. Així, la conversa s’allunya de l’entrevista periodística per entrar en el món interior.

Berta Meneses, Carme Sardà i Tort, Catalina Terrats, Eulàlia Bofill, Griselda Cos, Lucía Caram, Mariàngels Segalés, Maria Lluïsa Cortès, Mireia Galobart, Montserrat Domingo, Montserrat Viñas, Pepa Vignau, Pilar Sauquet i Muntal, Rosa M. Barber, Rosa M. Piquer, Rosa Prat, Roser Garriga, Teresa Forcades i Vila, Teresa Losada i Victòria Molins són vint monges catòliques de diferents ordes religiosos i que treballen en diferents àmbits: l’ensenyament, l’acollida, el món de la marginació, la contemplació, el diàleg interreligiós..., amb una única característica comuna: són dones, dones singulars, fidels a un desig profund que les fa viure amb plenitud.

Autora

Laia de

Laia de Ahumada (Barcelona, 1957) és doctora en filologia catalana i escriptora. Està especialitzada en escriptura femenina de l’època moderna, concretament en els epistolaris —tema sobre el qual va fer la tesi doctoral—, i darrerament ha centrat els seus estudis en l’escriptura espiritual. Col·labora en el  projecte “Topografia de l’Espiritualitat Femenina” de la Universitat de Barcelona, i en la base de dades de “Manuscrits Catalans de l’Edat Moderna” (MCEM),  de l’Institut d’Estudis Catalans. És casada i mare de dos fills. És cofundadora i coordinadora del Centre Obert Heura per a persones Sense Sostre. Vitalment interreligiosa, centra el seu estudi i la seva escriptura en aquest tema. Imparteix cursos sobre «L’escriptura mística en les diferents tradicions religioses». És membre del consell assessor de la col·lecció Sagrats i Clàssics de Fragmenta. És autora dels llibres A cau d'orella. Teresa de Jesús llegida avui (Claret, 1996), Vull parlar de Déu (Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 2001), Epistolaris d’Hipòlita Roís de Liori i d’Estefania de Requesens (s. XVI) (Universitat de València, 2003), Hipòlita Roís de Liori (1479-1546) (Ediciones del Orto, 2005) i Paraules des del silenci (Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 2005).

Ressons:

Monges
Col·lecció:
Assaig
Volum:
8
Núm de pàgines:
288
Primera edició:
febrer de 2008
ISBN:
978-84-92416-02-8
Enquadernació:
rústica, 13 x 21 cm
PVP: 19.50€ (18.75€ + IVA)
Reportatge sobre el llibre 'Monges' a Signes dels Temps (TV3) Reportatge sobre el llibre 'Monges' a Signes dels Temps (TV3)
Reportatge sobre el llibre "Monges" a Signes dels Temps (TV3)

Quan encara no s'havia presentat públicament el [+]

Presentació de 'Monges', de Laia de Ahumada Presentació de 'Monges', de Laia de Ahumada
Presentació de "Monges", de Laia de Ahumada

El 7 d'abril de 2008 més de 300 persones van ass [+]

Fotografies Clicka per descarregar les fotografies en alta resolució